SEKOLAH MENENGAH TEKNIK (ERT) DATO' UNDANG HAJI MUHAMAD SHARIP
71300,REMBAU,NEGERI SEMBILAN,DARUL KHUSUS
Sekolah MT ERT
DU haji Muhamad Sharip
Nama terukir megah
putra puteri perkasa
kreatif dan inovasi
menjadi amalan murni
agama dijunjungi
budi pekerti mulia
satu arah tujuan
kami mencari ilmu
bekalan masa hadapan..
Kegemilangan dicari
ayah ibu ditaati
guru-guru disanjungi
jasamu kekal dihati
kamilah tonggak wawasan
pemimpin masa hadapan
janji kami semua
jadi harapan bangsa 2x
Sekolah ni menjadi sekolah kebangganku..walaupun pelajar lelaki hanya manoriti.Sekolah ini telah mengajarku erti kehidupan yang sebenar..Telah mengajarku erti berdikari,.Telah mengajarku melihat masa hadapan..Jika dibandingkan dengan dahulu,aku hanya seorang pelajar yang tidak tahu erti berdikari dan erti kehidupan yang sebenar..Dalam diam tak diam hampir dua tahun aku berada disekolah ini dan aku berbangga menjadi warga ert..Macam-macam perkara yang aku pelajari disini dan sekolah ini juga telah mengubah hidup ku dengan sepenuhnya..jika dahulunya aku hanyalah orang yang enggan mendirikan solat..tapi kini aku yang menyeru orang untuk mendirikan solat..Jika dulu aku seorang yang suka mengata..tetapi kini aku memarahi orang yang mengata..ALHAMDULILLAH syukur ke hadrat illahi dengan limpah kurnianya aku memperoleh hidayah dan kifayat ALLAH S.W.T disini..Aku berharap agar semua pelajar SMT(ERT)DUHMS terus cemerlang dan maju dalam kehidupan seharian..INSYAALAH...

Tiada ulasan: